• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 مهر 1398
کد مطلب : 85344
+
-

هدفگذاری برای رونق گردشگری عشایر  در سمنان

استاندار سمنان گفت: رونق گردشگری عشایر با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان سمنان هدفگذاری شده است.  «علیرضا آشناگر» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: گردشگری عشایر یکی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد برای جذب مسافر در استان سمنان است که با رفع موانع پیش‌ رو می‌توان برای توسعه این بخش اقدام کرد.  

وی ادامه داد: ۱۶ منطقه گردشگری برای‌ عرضه محصولات و تولیدات بخش عشایری در استان سمنان تعیین شده است که فعالان اقتصادی باید برای فعالیت در این بخش اقدام کنند.  استاندار سمنان افزود: اجرای طرح‌های گردشگری در استان سمنان با بررسی مسائل زیرساختی برنامه‌ریزی می‌شود و در مکان‌های گردشگری که مشکلات متعدد زیرساختی وجود دارد از فعالیت‌های اقتصادی اجتناب خواهد شد.  آشناگر گفت: کاروانسراهای استان سمنان برای فعالان اقتصادی به‌منظور عرضه محصولات تولیدی و صنایع‌ دستی عشایر ظرفیت خوبی دارد. با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اقدام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تردد میلیونی مسافران از جاده‌های استان، رونق گردشگری در بخش‌های روستایی، عشایری، جاده‌ای در سمنان هدفگذاری می‌شود.  استاندار سمنان توضیح داد: اساس توسعه اقتصادی در سمنان بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های اقتصادی است از این رو طرح‌های اشتغال‌محور با محوریت گردشگری در استان برنامه‌ریزی می‌شود.  آشناگر یادآور شد: دولت در کنار فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است و با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی توسعه اقتصادی ارمغان استان سمنان خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید